6 клас. Контрольна робота за темою
«Календарно-обрядові пісні»
І варіант
1. Русальні, купальські, жниварські пісні належать до пісень
а)
зимового циклу;
б)
весняного циклу;
в)
літнього циклу.
2. Колядки
виконують на
а)
Різдво Христове;
б)
Щедрий вечір;
в)
Миколая.
3. На святвечір
на покуті наші пращури ставили
а)
ялинку;
б)
Дідух;
в)
вербу й калину.
4. Русалка
панночку залоскотала, бо
а)
панночка не слухала русалку;
б)
панночка загадок не вгадала;
в)
панночка заснула;
5. Купальські
пісні виконують у найкоротшу ніч
а)
проти 7 липня ;
б)
проти 17 липня;
в)
проти 27 липня.
6. У чому літувало Купайло?
а) у
стрісі;
б) у
пір’ячку;
в) у зіллячку.
6. У коляді «Нова
радість стала» дарують літа щасливії
а)
нашій славній Україні;
б)
добрим сусідам;
в)
близьким і знайомим.
7). У новорічному
вірші «Засівна» вітають з
а)
Новим роком;
б) Різдвом;
в)
святом Водохреща.
8.У пісні «Нова
радість стала» фігурують такі персонажі християнської релігії:
а)
Христос; Бог;
б)
Діва Марія, Христос (Син Божий)
в)
Христос (Син Божий), Діва Марія, Бог.
9. Веснянками
називаються закличні пісні, що співаються під час
а)
початку жнив;
б)
свята Івана Купала;
в)
весняних обрядів
10. Закликали
весну, вірячи, що цим прискорюють її прихід, в основному
а)
парубки;
б)
чоловіки;
в)
жіночі та дівочі гурти, діти.
11. Веснянка «Ой
весно, весно, днем красна» побудована у формі
а)
діалогу людини і весни;
б)
монологу весни про свій прихід;
в)
діалогу між селянами.
12. Колисковими називаються пісні, що їх
співають, коли
а)
коли треба розбудити дитину;
б)
треба погратися з дитиною;
в)
треба заколисати, приспати дитину.
6 клас. Контрольна робота за темою
«Календарно-обрядові пісні»
ІІ варіант
1. Календарно –
обрядові пісні поділяють на три цикли:
а)
осінній, зимовий, весняний;
б)
весняний, літній, осінній;
в)
зимовий, весняний, літній.
2. Русальні пісні
супроводжують обряди слов’янських народів, що проводяться
а)
наприкінці травня й на початку червня;
б)
наприкінці квітня;
в) на початку липня.
3. Основою змісту
русальних пісень і обрядів є
а)
завершення збирання врожаю;
б)
початок жнив;
в)
хліборобські турботи, пошана до природи, до її
таємниць.
4. Скільки
загадок загадала русалочка панночці:
а)
дві;
б) три;
в)
одну.
5. Основна тема
жниварських пісень – це
а) тяжка, але почесна хліборобська праця,
побажання нового врожаю;
б)
захист людей і господарства від «нечистої сили»;
в)
самоочищення від злих духів за допомогою води
й вогню.
6. Колядки та
щедрівки – це
а)
пісні про тяжку, але почесну працю хліборобів;
б)
величальні пісні з новорічними вітаннями
господареві, членам сім’ї;
в)
пісні на свято Івана Купала
7. Колядки
виконують
а)
перед Різдвом і на Різдво;
б)
перед Новим роком і на Новий рік;
в) у
ніч проти 7 липня.
8. Щедрівки
виконують
а) у
ніч проти 7 липня;
б)
перед Різдвом і на Різдво;
в) перед
Новим роком і на Новий рік.
9.У перший день Нового року з новорічним
віншуванням ходять колядувати
а)
хлопчики – посівальники;
б)
дівчата - посівальники;
в)
чоловіки та жінки.
10. Які зимові свята згадуються у колядці
«Добрий вечір»?
а)
Різдво Христове;
б)свято Василя Святого;
в)
Різдво, свято Василя Святого, свято Водохреща.
11.У центрі
сюжету колискових пісень:
а)
роздуми про власне майбутнє;
б)
мрії про добробут;
в)
дитина, її щастя, здоров’я.
12.У пісні «Ой
ти, коте, коточок» мати бажає дитині в майбутньому
а)
гарної роботи;
б) добрих і вірних друзів;
в)
щастя здоров’я, розуму.
Комментариев нет:
Отправить комментарий