четверг, 20 марта 2014 г.

5 клас Тема : СКЛАД. НАГОЛОС. ОСНОВНІ ПРАВИЛА ПЕРЕНОСУ

5 клас
Тема : СКЛАД. НАГОЛОС. ОСНОВНІ ПРАВИЛА ПЕРЕНОСУ

Мета: поглибити знання учнів щодо складу й наголосу;                                                                     
           удосконалювати вміння правильно переносити слова з рядка 
           в рядок; навчати школярів користуватися орфографічним
           словником; виховувати повагу до українського фольклору,
           любов до рідної мови.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Обладнання: підручник, таблиці, орфографічні словники,
                         роздатковий матеріал, дитячі іграшки, мікрофон.



         ХІД УРОКУ
1.    Організаційний момент.
2.    Перевірка знання теоретичного матеріалу.
       Мозкова атака
1.    Фонетика – це…
2.    Орфоепія – це…
3.    Графіка – це…
4.    Звук – це…
5.    Буква – це…
6.    Загальна кількість букв і звуків…
7.    Кількість голосних букв і звуків…
8.    Кількість приголосних букв і звуків…
9.    Приголосні та голосна букви, що позначаються двома звуками…
10.        Буква, яка не має відповідника серед звуків…
11.        Алфавіт – це…
12.        Девята буква алфавіту… (ж)
13.        Чотирнадцята буква алфавіту…(й)
14.        Приголосний, що не має парного твердого …
15.        Орфограма – це…

        Записати фонетичною транскрипцією слова
Земля, усякий, пустеля, цілюща, удобрюють, місця, міняю.

3.    Робота над теоретичним матеріалом.
Склад –найменша вимовна одиниця, яка утворюється з одного чи                    
             кількох звуків, один з яких є обов’язково голосним.
Відкриті та закриті (кві-ти, пер-ша ).
Див. Ст.103.
     Наголос – виділення одного із складів у слові посиленим  
                        голосом. Такий склад називаємо наголошеним.

4.Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи, удосконалення творчих умінь і навичок.

А). Вправа 225.
Б). Прийом «Мікрофон».
     (Назвати односкладові, двоскладові, трискладові, багатоскладові слова).
В). Робота в парах (картки із малюнками)
      Завдання: зберіть слова із відкритими і закритими словами в різні корзини.

Г). Розглянути іграшки, пригадати загадки у яких їх назви є відгадками. Поставити наголоси у словах.
   
4.    Розглянути правила переносу слів із рядка в рядок (таблиця на ст. 105, додатки розміщені на дошці).

Створення пошуково- проблемної ситуації
Розглянути переноси слів і зясувати, чи всі слова так можна перенести? Пояснити.
   Шля-х, Доне-цьк, М.О.Вілінсь-ка,  ве-лика, на-ддашшя, щод-ня, 5-кг, ю-рист, гуд-зик, бар-вінок, Чер-каси, 25-км, бояти-сь.

У текстах підкреслити слова:
1варіант (двоскладові),
2варіант  (трискладові).
    Індивідуальні картки.

5.    Підсумок уроку.
6.    Домашнє завдання: ст.103, 105, Вправа 229.





                        Рушник
   Рушник у хаті. Давній наш звичай. Не було, здається, жодної в Україні оселі, котрої не прикрашали б рушниками.
   З рушником ушановували появу немовляти в родині, з ним виряджали в дорогу рідних, зустрічали гостей, проводжали людину в останню путь, ним прикривали хліб на столі.





                        Рушник
   Рушник у хаті. Давній наш звичай. Не було, здається, жодної в Україні оселі, котрої не прикрашали б рушниками.
   З рушником ушановували появу немовляти в родині, з ним виряджали в дорогу рідних, зустрічали гостей, проводжали людину в останню путь, ним прикривали хліб на столі.


                 Рушник
   Рушник у хаті. Давній наш звичай. Не було, здається, жодної в Україні оселі, котрої не прикрашали б рушниками.
   З рушником ушановували появу немовляти в родині, з ним виряджали в дорогу рідних, зустрічали гостей, проводжали людину в останню путь, ним прикривали хліб на столі.




                        Рушник
   Рушник у хаті. Давній наш звичай. Не було, здається, жодної в Україні оселі, котрої не прикрашали б рушниками.
   З рушником ушановували появу немовляти в родині, з ним виряджали в дорогу рідних, зустрічали гостей, проводжали людину в останню путь, ним прикривали хліб на столі.














   

Комментариев нет:

Отправить комментарий